Het online en offline platformvoor samenwerking, kennisdeling en innovatie

Sterk vertegenwoordigd Brabant op de PLMA

04-06-2018 0 reacties

Op 29/30 mei is Brabant voor de 6e keer vertegenwoordigd namens het BrabantPaviljoen op de PLMA (Private Label Manufacturers Association). De deelnemers van het BrabantPaviljoen 2018: Larco Foods, Schouten Europe, Danvo Bakeries, SauceCompany, DeJong Cheese, Petfood Factory en Baking Fun.

De beurs, die al meer dan dertig jaar bestaat, trok ook dit jaar weer veel bekijks. Zeven Brabantse ondernemers bundelden hun krachten en hebben menig inkoper laten zien én proeven wat voor een lekkers er in Brabant te vinden is. Want dat, dat nu eenmaal zo is, daar konden inkopers niet omheen.

Verplicht rondje Brabant

Na het betreden van de ingang en scannen van het toegangsbewijs, loop je direct tegen het BrabantPaviljoen aan. De bezoekers van de beurs ontkomen op deze manier niet aan een rondje langs de verschillende Brabantse ondernemers. De deelnemers van het BrabantPaviljoen zijn enthousiast over de prominente plek en de manier waarop de stand is opgebouwd: ‘’We zitten niet vast aan een dichtgetimmerde stand en kunnen op deze manier vrij bewegen tijdens de gesprekken die we hier hebben.’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opvallend aan de PLMA

De PLMA is een beurs waar volgens de Brabantse ondernemers ‘de grotere spelers’ te vinden zijn. Volgens Miranda van der Horst, SauceCompany, merkt ze dat aan de gesprekken die ze voert. Op woensdagochtend kon zij al zeggen dat er een hoge mate van potentie in de gesprekken zit: ‘’Er is veel interesse in grotere volumes.’’

Ook bij de mannen van Schouten Europe blijft het niet onopgemerkt. Volgens hen trekt de PLMA altijd bezoekers van een hoge categorie: ‘’het zijn serieuze inkopers. De toeristen vind je hier niet.’’

Professioneel en informeel contact

De deelname aan het BrabantPaviljoen is voor sommige deelnemers ondertussen een traditie. Volgens de mannen van Larco Foods is er veel interactie met collega’s. En dat merk je op als buitenstaander. Twee dagen lang staat men met elkaar op de grootste private label beurs ter wereld. Gedurende deze twee dagen wordt er heel wat afgelachen met elkaar, maar vanzelfsprekend zijn de concullega’s, want dat zijn ze nu eenmaal, ook behulpzaam naar elkaar toe. En dat wordt gezien als een kracht van het BrabantPaviljoen.

Volgens Bas Lijten van Danvo Bakeries loopt zo’n zestig procent van hun klanten rond op de PLMA. Dat uit zich, naast de gesprekken met potentiële klanten, in een hoop leuke gesprekken met mensen uit het reeds bestaande netwerk. Ook brengen de verschillende klanten van Baking Fun (onderdeel van Gejo Venlo B.V.) een bezoek aan de stand. Zij staan dit jaar voor de eerste keer op de PLMA. Loek de Jong, voorman bij Gejo Venlo B.V., is positief verrast door het aantal klanten dat de stand een bezoekje brengt. Als hem gevraagd wordt wat zijn indrukken zijn: ‘’Ik ben een gelukkig mens.’’

Serieuze interesse van inkopers

Maar ook is er ruimte voor een goed inhoudelijk gesprek met nieuwe potentiële klanten. Want dat is waar het tijdens een beurs natuurlijk ook om draait. Zo stonden de mannen van Petfood Factory een paar weken geleden op een beurs in het Duitse Nürnberg. Marc Bennenbroek: ‘’We zien inkopers op de PLMA die we tijdens de beurs in Nürnberg ook zagen. Dan weet je dat inkopers serieuze interesse hebben.’’

Alle ondernemers zijn het eens dat een beurs ook een investering is in het opbouwen van relaties voor de lange termijn. Rob Bastiaansen van DeJong Cheese: ‘’De PLMA is de plek om goede contacten op te bouwen. De kracht van herhaling geldt hier. Voor je zichtbaarheid en voor het vertrouwen met bestaande en eventuele nieuwe klanten.’’

Al met al zorgt dit volgens de verschillende ondernemers voor een goede mix tussen een professionele en informele sfeer op het BrabantPaviljoen.

Idea Supermarket

Net zoals andere jaren, was de Idea Supermarket ook weer een belangrijk onderdeel van de PLMA. De Idea Supermarkt is als het ware een tentoonstelling. Nieuwe en innovatieve producten worden hier geshowd aan de inkopers. Bedrijven kunnen voorafgaand producten aandragen via een aanmeldformulier. De jury van de PLMA selecteert vervolgens de bedrijven die een sample mogen opsturen. De meest innovatieve en unieke producten blijven over en worden in de Idea Supermarket getoond in verschillende categorieën. Zowel de producten van Schouten Europe (categorie: new ideas in marketing), Baking Fun (categorie: new ideas in marketing) en DeJong Cheese (categorie: new scents, flavours, recipes and product composition) wisten een plek te bemachtigen in de Idea Supermarket.

PLMA 2019: neem jij deel aan het Brabantpaviljoen?

Heb je interesse in deelname of een bezoek aan de PLMA in 2019? Noteer dan alvast 21 en 22 mei 2019 in je agenda! Neem voor meer informatie contact op met Jacqueline Lanting via j.lanting@n40.nl of M: 06 38 06 23 95.

0  reacties