Het online en offline platformvoor samenwerking, kennisdeling en innovatie

Saucecompany gaat op de PLMA voor wat bezoeker en consument beweegt

14-05-2018 0 reacties

Voor het tweede jaar op rij doet Saucecompany mee aan het BrabantPaviljoen op de PLMA. Waarom? Om zichzelf en andere bedrijven uit de regio op de kaart te zetten vertelt Miranda van der Horst, Verkoop Binnendienst.

Het is geen verrassing dat het bij het Deurnese Saucecompany allemaal draait om sauzen, marinades en dressings. De uniekheid van dit bedrijf zit hem in het maken van de juiste vertaalslag voor het produceren van kwalitatief goede sauzen, marinades en dressings, die aansluiten op de wensen van de klant.

Onderlinge samenwerking

Maar dat is niet het enige. De deelname aan het BrabantPaviljoen gaat ook om het bevorderen van de onderlinge samenwerking tussen de deelnemende bedrijven. Die samenwerking is er ondertussen al wel volgens Miranda van der Horst: ‘’bij het ene bedrijf houden ze zich soms met iets bezig wat een ander bedrijf goed kan gebruiken. Het kan gaan om een soortgelijk product, maar het kan ook zijn dat je elkaar helpt met het kennisgeven van andere bedrijven die een vraag of dienst kunnen beantwoorden. We proberen elkaar te helpen en op deze manier met elkaar om te gaan.’’ Zo werkt Saucecompany samen met Schouten Europe en Larco Foods. Het gaat verder dan alleen de verkoop, maar ook om hoe de afdelingen zijn ingericht binnen de bedrijven.

Groeiende relaties

Wat levert de PLMA nou daadwerkelijk op? De voor Saucecompany eerste editie van de PLMA heeft in ieder geval veel contacten opgeleverd. De contacten hebben helaas geen nieuwe klanten opgeleverd, vertelt Miranda van der Horst. Dat is jammer, maar volgens van der Horst gaat het naast het werven van nieuwe klanten, ook om de naamsbekendheid die je als bedrijf krijgt naar aanleiding van zo’n beurs en het feit dat de relaties en naamsbekendheid groeien.

Wat neem je mee van de vorige editie?

Kijkend naar de vorige editie van de PLMA, heeft Saucecompany gekeken naar de vragen die er op het BrabantPaviljoen gesteld werden. Deze vragen nemen ze mee voor de komende editie, vertelt Miranda van der Horst. Een aantal voorbeelden zijn het produceren van folders en het verduidelijken van de certificeringen op de stand. Daar waren de bezoekers van het BrabantPaviljoen op de PLMA namelijk ook in geïnteresseerd. Ook is er een filmpje over Saucecompany ontwikkeld, om de bezoeker zo te kunnen voorzien van bewegend beeldmateriaal. Tenslotte wordt een voorraad van de verschillende verpakkingen ook ingeladen, want ook daar was veel vraag naar.

Saucecompany in Koeweit

Tijdens de dagen op de beurs gebeurt er van alles, vertelt van der Horst. Er wordt met potentiële klanten gesproken en er worden continue nieuwe indrukken opgedaan. Maar de kans dat Saucecompany in Koeweit ging opereren, kwam na de vorige editie opeens heel dichtbij. Van der Horst vertelt over een potentiële lead uit Koeweit. ‘’Na de PLMA wilde deze man ons zo graag bezoeken, dat hij zijn hele route heeft omgegooid. Hij zag wel een leverancier in ons. We hebben hem rondgeleid en een leuk gesprek gehad. Helaas is er niks uitgekomen, maar dat is wel een moment dat ons is bijgebleven.’’

Wat de consument beweegt

In 2018 is Brabant de Europese regio van de Gastronomie. Hiermee focust de provincie zich op een professionele voedselketen, de verduurzaming van de sector en het internationaal op de kaart zetten van deze onderwerpen. Miranda van der Horst geeft aan dat verduurzaming en innovatie onderwerpen zijn waar Saucecompany altijd mee bezig is. ‘’Ons bestaansrecht is eigenlijk wat de consument beweegt. We hebben altijd verschillende stagiaires die hier onderzoek naar doen en proberen erop in te spelen. Denk aan zout- en suikerreductie in de producten. En hoe kun je dat bewerkstelligen zonder dat de smaak verloren gaat.’’

Kijkend naar de toekomst zullen onderwerpen als verduurzaming en innovatie alleen maar meer gaan spelen en uitgebreid worden volgens van der Horst. De consument wil gezonder leven, en gezond voedsel is daarbij belangrijk. Wat betreft duurzaamheid probeert Saucecompany dicht bij huis te blijven. Het is echter wel zo dat de klant de recepturen aanlevert. Soms sluit dat aan bij de recepturen van Saucecompany, en soms ook niet.

Kracht van Brabant

Alle deelnemende partijen van het BrabantPaviljoen komen, niet geheel verrassend, uit Brabant. Als wordt gevraagd wat de kracht van Brabant is, heeft van der Horst daar wel een duidelijk beeld van. ‘’Brabant heeft verschillende krachten als het aankomt op de foodsector. De regio heeft een goede ligging als je kijkt naar het klimaat in Nederland. En veel van wat je eigenlijk nodig hebt, kun je in Brabant vinden.’’

Maak kennis op de PLMA

Saucecompany is op 29 en 30 mei te vinden op het BrabantPaviljoen op de PLMA.

0  reacties